Wójt Gminy Raba Wyżna informuje, że w tutejszym Urzędzie Gminy funkcjonuje punkt konsultacyjno – informacyjny obsługi Programu „Czyste Powietrze”.
Punkt mieści się w siedzibie Urzędu – 34-721 Raba Wyżna 41. Został utworzony dla mieszkańców gminy zainteresowanych pozyskaniem środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie na wymianę źródeł ciepła oraz poprawę efektywności energetycznej jednorodzinnych budynków mieszkalnych. W punkcie można uzyskać informacje o zasadach Programu oraz wsparcie w procesie składania wniosków o podstawowy bądź o podwyższony poziom dofinansowania w ramach Programu, a także uzyskiwania i rozliczania dofinansowania.
Punkt czynny jest w:
- poniedziałki, środy i piątki w godzinach 9.00 – 11.00
- wtorki i czwartki w godzinach 13.00 – 15.00
Osoby zainteresowane proszone są o telefoniczną rezerwację wizyty w Punkcie. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość umówienia się na inny termin.
Osoba do kontaktu: Pani Grażyna Madeja, tel: 18 26 91 271, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Podstawowe informacje i regulamin Programu dostępne są na dedykowanej stronie internetowej, pod adresem: https://czystepowietrze.gov.pl/ lub na stronach Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie: https://www.wfos.krakow.pl/.
Informacje, jakie należy przygotować przed wizytą w Urzędzie Gminy Raba Wyżna w celu uzyskania pomocy w wypełnieniu wniosku:
- Dane właściciela nieruchomości (wnioskodawcy): Imię i nazwisko, pesel, nr telefonu, adres zamieszkania, adres e-mail – potrzebny do założenia konta na Portalu.
- Czy wnioskodawca pozostaje w związku małżeńskim, jeżeli tak to informacja o współmałżonku: Imię i nazwisko, pesel.
- Wspólnota majątkowa: Tak/Nie.
- Współwłasność, jeżeli tak to dane współwłaścicieli: Imię i nazwisko, adres.
- Numer Rachunku Bankowego Wnioskodawcy (do wypłaty dotacji).
- Adres budynku w którym będzie prowadzone przedsięwzięcie.
- Numer KW i nr dz. ew.
- Rok wystąpienia o zgodę na budowę/ rok zgłoszenia budowy.
- Powierzchnia budynku/lokalu.
- Czy na nieruchomości prowadzona działalność gospodarcza, jeżeli tak to należy określić procent powierzchni przeznaczonej na działalność, powyżej 30% brak dotacji.
- Informacja o dochodach:
- Beneficjenci uprawnieni do podstawowego poziomu dofinansowania – kopia rozliczenia PIT za rok poprzedni,
- Beneficjenci uprawnieni do podwyższonego poziomu dofinansowania – zaświadczenie o dochodzie na członka gospodarstwa domowego za rok poprzedni, wydawane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, (UWAGA: zaświadczenie wydaje tutejszy Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej).